یادداشت‌هایی از ماشین‌ تحریر

‌اندیشه‌هایم را می‌نگارم

یادداشت‌هایی از ماشین‌ تحریر

‌اندیشه‌هایم را می‌نگارم

من یک فرد مذهبی‌ام! ألبته نه‌به‌معنای «معصوم»! فقط مذهبی‌ام؛ یعنی دوست دارم انسانی باشم که مفهوم حقیقی «انسانیت» را داشته باشد.
به‌چیزهایی می‌اندیشم و می‌نویسم! نوشته‌های من «قرآن» و یا کلام معصوم ع نیست که خالی از خطا بوده باشد! فقط خودنوشت است.
اگر مطلبی را خواندید و اشکالاتی را دیدید، خوشحال می‌شوم با من درمیان بگذارید تا از خطاهایم برگردم.

بایگانی

افسوس و افسوس‌ها

زندگی راستین آنست که در پی پیمبران و أولیاء آنان باشد؛ وگرنه جز بطلان چیزی نخواهد بود، حتّی اگر بظاهر در تخت و تاج سلطنت بوده باشد.

و من دوست می‌داشتم سال‌ها پیش از این پای بر عرصه‌ی وجود نهاده و در آن‌دورانی زیست نمایم که اثری تمدّن امروزی نبود و مردمان در اوج سادگی می‌زیستند؛ دست‌کم دویست‌-سیصدسال پیش.

این روزگاری که ما در آنیم، هیچ لطفی ندارد و بسیار شکننده است و من اصلا نمی‌توانم خود را با آن تطبیق دهم، و چقدر دوست دارم که به‌کنجی خزیده و آرام بگیرم و با هیچ‌کسی درنیآمیزم تا زمانی‌که مجال این حیاتِ مادّی‌ام سربرسد و بار و بندیل خود را برداشته و بسرایی دیگر بکوچم.

دنیا جای ماندن نیست، و آنکسی‌که این‌ وادیِ ترسناک را برای خود مأمن می‌داند، یا غافل است و یا خود نیز در جرگه‌ی همخویانِ اَهالی این وادیست.

و ایکاش دوره‌گردی می‌بودم که کاروانسرا به کاروانسرا در پی استادی می‌گشت که خدمتش را می‌جوید و در پی آدم‌شدن است؛ با کوله‌باری از هیچ‌ترین أشیاء زندگی؛ این‌کو و آن‌کوی...

  • بولوت

نظرات  (۱)

  • منتظرالمهدی (عج)
  • عاقبت بخیر بشید ان شاءالله 

    پاسخ:
    آمین أللهم بحق النّبیّ الأعظم و آله.
    متشکرم؛ شما نیز عاقبت بخیر بشوید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی