یادداشت‌هایی از ماشین‌ تحریر

‌اندیشه‌هایم را می‌نگارم

یادداشت‌هایی از ماشین‌ تحریر

‌اندیشه‌هایم را می‌نگارم

من یک فرد مذهبی‌ام! ألبته نه‌به‌معنای «معصوم»! فقط مذهبی‌ام؛ یعنی دوست دارم انسانی باشم که مفهوم حقیقی «انسانیت» را داشته باشد.
به‌چیزهایی می‌اندیشم و می‌نویسم! نوشته‌های من «قرآن» و یا کلام معصوم ع نیست که خالی از خطا بوده باشد! فقط خودنوشت است.
اگر مطلبی را خواندید و اشکالاتی را دیدید، خوشحال می‌شوم با من درمیان بگذارید تا از خطاهایم برگردم.

بایگانی

آیا ما شیعه هستیم؟

همه‌ی شکست‌های ما بخاطر دوری از أهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ چه در مسائل دنیوی، چه در مسائل اُخروی؛ که همه‌ی دنیا، همه‌ی آخرت است و این‌دو جدای از هم نیستند.

ما طغیانگریم، و قرار نیست که حتما در مکنت فراعنه باشیم تا اسم «طغیانگر» بر ما اطلاق شود؛ بلکه همین‌که امورات و کارهای خود را خارج از چارچوبی انجام می‌دهیم که مطابق با فرمایشات أهل‌بیت علیهم‌السلام نیست، یعنی طغیانگریم! منتها این طغیان، برحسب حجم شخصیت‌ها متفاوت است؛ یک‌وقتی به‌اندازه‌ی فراعنه می‌توانیم طغیان کنیم، یک‌وقتی هم به‌اندازه‌ی یک ناتوان کنج دیوار! و این‌هردو یکیست و هردو جرمشان یکیست.

خیلی ناراحتم از اینکه اینقدر سرکش زندگی کرده‌ام و خودم خودرأی بوده‌ام! این غیر از آسیب به‌دنیا و آخرتم هیچ ثمره‌ی دیگری نداشته و ندارد.

ای نادان!

گمان می‌کنی همین‌که شناسنامه‌ات «شیعه» ثبت‌ شده، شیعه‌ای؟

شیعه به‌کسی می‌گویند که تمام برنامه‌های زندگی‌اش از ریز و درشت، منطبق با همانی باشد که أهل‌بیت علیهم‌السلام فرموده‌اند؛ از این خورد و خوراک گرفته تا بزرگترین کارها!

ما فقط ادّعایش را داریم؛ و امّا اگر کارهایمان را منطبق با فرمایشان آن بزرگواران نکنیم، آبرویی برایمان نمی‌ماند.

 

  • بولوت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی